
D.U.A Overdreven voorstel
*=*=*=*=*
En er valt weer nieuws te rapen in Het Laatste Nieuws, zij het heel kort:
“ Er is nog altoos geen spoor ontdekt van het gestolen Van Eyck-paneel te Gent. Intussen werd Sint Baafs nog nooit zoo druk bezocht door belangstellenden voor het Lam Gods. Thans is een strenge bewakingsdienst ingericht. Men denkt er nog steeds aan toegangsgeld te laten betalen, ook omdat daardoor het toezicht vergemakkelijkt wordt.”
*=*=*=*=*

Vandaag eens de krant bij mijn overbuur waar ik mijn chevrolet stal, de garagehouder De Graeve, doorbladerd. Hij leest “La Derniére Heure”, een krant van de liberale strekking. Dat zou ik van Julienne niet mogen lezen laat staan abonneren, niets voor mensen van onze katholieken stand zeg ze.

Maar toch, … er staan geweldige literaire pareltjes in … Zoals vandaag bv … Ik heb de krant meegevraagd, Eduard zal die vandaag toch niet meer lezen … Kan ik dat straks op mijn gemak doen, dat wordt literair genieten. 😉
















